Publiciteit

Publiciteit is van groot belang om jouw stichting op de kaart te zetten. Je kunt daarbij gebruikmaken van onder meer websites, social media, persbericht, folder of free publicity.

Wat staat er in een jaarverslag?

Het jaarverslag wordt opgesteld door het bestuur. Het financiële jaarverslag, oftewel de jaarrekening, is de verantwoordelijkheid van de penningmeester. De voorzitter en/of de secretaris maken een zogenaamd algemeen jaarverslag.

Een verenigings- of stichtingsblad maken

Een blad is voor uw vereniging of stichting een middel om regelmatig en in een herkenbare vorm te communiceren met uw doelgroep. U kunt er veel informatie in kwijt en het zorgt voor binding met uw medewerkers, leden en donateurs. In dit artikel leest u welke verschillende bladen er zijn en waar u aan moet denken.

Praten met de pers

Er zijn verschillende momenten mogelijk waarop u als organisatie de pers te woord moet staan. Bijvoorbeeld als u gebeld wordt om vragen te beantwoorden over een actuele kwestie, een interview geeft of een persconferentie organiseert. Wie voert het woord en waar moet u op letten?

Opbouw van een persbericht

Als een persbericht rommelig is ingedeeld zal het niet snel door de redactie gelezen worden en schiet u uw doel voorbij. Het schrijven van een persbericht gaat een stuk eenvoudiger als u een vaste indeling hanteert.