Jouw stichting goed verzekerd

Verzekering

Een ongeluk zit in een klein hoekje. Bij evenementen, toernooien en uitstapjes met (vrijwillig) personeel kan er altijd iets gebeuren. Een botsing met de touringcar, een medewerker die per ongeluk iets stuk maakt.

De stichting is aansprakelijk

Derden kunnen jou als bestuurder altijd aansprakelijk stellen voor geleden materiële en immateriële schade. Als het goed is, ben je op dit risico voorbereid en heb je een aansprakelijkheidsverzekering voor Bedrijven afgesloten (AVB). Deze is verplicht als de stichting met vrijwilligers werkt. Als bestuurder heb je immers een zorgplicht tegenover jouw leden en personeel.

Als een vrijwilliger tijdens een uitje iets kapot maakt, is het mogelijk dat de gedupeerde de kosten zowel op diens particuliere aansprakelijkheidsverzekering als op de stichting verhaalt. Met een AVB heb je dit risico afgedekt.

e-boekhouden.nl