Inkomsten

is het van groot belang de inkomsten van uw vereniging of stichting te stroomlijnen. Hoe krijgt u de contributie op tijd binnen en waar moet u op letten bij fondsenwerving en het aanvragen van subsidie? En waar vindt u nog meer inkomsten en geld voor uw vereniging of stichting?

10 tips voor succes met subsidies

U hoort dat een zelfde soort organisatie als de uwe een grote som subsidie voor een project heeft ontvangen. Waarom wist u niets van deze subsidie? Had u deze ook kunnen krijgen? Dat hangt er vanaf. Een kleine afwijking kan al uitmaken of u wel of geen subsidie ontvangt. Met onderstaande tips maakt u grote kans op succes.

TIP: Geld storten

Wordt er bij uw organisatie contant afgerekend, bijvoorbeeld in de kantine of tijdens een inzamelingsactie, dan moet dat geld gestort worden op uw rekening.

Krap bij kas? Even ruim denken!

Veel organisaties kampen met dalende inkomsten en contributies of donaties die niet op tijd binnenkomen. Wat kunt u voor uw organisatie doen om (tijdelijk) over meer financiële speelruimte te beschikken?

Geld innen of ontvangen? Maak het makkelijk!

Het innen van contributies, cursusgeld en andere ledenbijdragen is niet zelden een bron van zorg voor bestuurders van verenigingen en stichtingen. En ook beloofde donaties worden niet altijd ontvangen. Gelukkig kunt u maatregelen treffen om deze inkomsten tijdig en soepel in de kas te laten glijden.

Zo ziet een goede factuur eruit

Om ervoor te zorgen dat uw facturen op tijd worden betaald, houdt u bij het opstellen en vormgeven ervan rekening met een aantal formele vereisten. In dit artikel leest u alles over een goede factuur.

Wegwijs in de wereld van subsidies

U wilt een sportevenement of een festival organiseren maar mist daarvoor de financiële middelen? Wellicht is er ergens een subsidiepot waar u uit kunt putten, maar u moet het maar net weten. Hoe wordt u wegwijs in de wereld van subsidies?

Geld over? Zet het weg!

Komt er bij uw organisatie meer geld binnen dan er uitgaat? Dan is het verstandig om dit geld op een doordachte manier weg te zetten. Door sparen, deposito storten en/of beleggen kunt u het kapitaal van uw vereniging of stichting laten groeien.

Haal winst uit uw verkoopactie

Verkoopacties zijn de meest gebruikte manier om extra geld voor uw organisatie te verdienen. Ieder jaar maken duizenden clubs, verenigingen, kerken, scholen, koren en stichtingen hiervan gebruik en er worden vele euro's opgehaald. Om winst uit uw verkoopactie te halen is een goede voorbereiding het halve werk.