Wijzigingen in het bestuur doorgeven

Wijzigingen in het bestuur doorgeven

TIP: Wijzigingen in het bestuur doorgeven
Moet ik een wijziging in het bestuur doorgeven?

Ja. Een wijziging in het bestuur moet je doorgeven aan de Kamer van Koophandel (KvK). Heeft de stichting een bankrekening? Dan moet je de wijziging ook aan de bank doorgeven.

Kamer van Koophandel

Als de bestuurswissel een feit is dient dit binnen een week doorgegeven te worden aan de Kamer van Koophandel (KvK). Dit gaat door middel van een wijzigingsformulier dat je op de website van de KvK kan terugvinden. Alleen de bestuursleden die zelf aftreden mogen deze wijziging doorgeven. Zij schrijven zichzelf uit en melden hun opvolgers aan.

Jouw bank

Ook bij jouw bank moeten wijzigingen in het bestuur tijdig worden doorgegeven. Dit is vooral belangrijk voor de tekenbevoegdheid. Een nieuw bestuurslid is verplicht zich te legitimeren.

Denk bij het doorgeven van de wijzigingen aan:

  • Het nieuwe uittreksel van de Kamer van Koophandel. Bij sommige banken hoef je dit niet mee te nemen, maar wordt het kosteloos voor jou opgevraagd. Vraag dit na bij jouw bank.
  • De statuten van jouw stichting.
  • Kopieën van de originele documenten.
    0
    Je winkelwagen